Jakarta, 20 September 2024 – Program Studi Desain Komunikasi Visual Universitas Bunda Mulia (UBM) sukses mengadakan kuliah umum dengan tema “Designing and Developing Games: Mengungkap Rahasia di Balik Game yang Sukses”. Acara ini berlangsung hybrid di The UBM Premiere Room dan melalui Zoom, dengan Dr. Samuel Gandang Gunanto, S.Kom., M.T. sebagai pembicara utama. Beliau berbagi wawasan mengenai proses desain dan pengembangan game dari awal hingga siap dipasarkan.
Dr. Samuel, yang juga Kaprodi Animasi di ISI Yogyakarta, membahas konsep desain, prototipe game, hingga tren t
erkini dalam industri game. Sesi tanya jawab yang interaktif menunjukkan antusiasme peserta, yang aktif menanyakan tentang tantangan teknis dan peluang di dunia pengembangan game.
Dengan diikuti 191 peserta dari berbagai jurusan, acara ini tidak hanya memberikan wawasan tentang proses kreatif game, tetapi juga panduan praktis untuk memulai karier di industri game. Kuliah umum ini diakhiri dengan apresiasi yang tinggi dari peserta, dengan rencana untuk mengadakan workshop lanjutan yang lebih mendalam.
Guest Lecture “Designing and Developing Games: Uncovering the Secrets Behind Successful Games” at Bunda Mulia University was successfully held.
Jakarta, 20 September 2024 – Visual Communication Design Study Program of Universitas Bunda Mulia (UBM) successfully held a public lecture with the theme ‘Designing and Developing Games: Uncovering the Secrets Behind Successful Games’. The event occurred hybrid at The UBM Premiere Room and via Zoom, with Dr Samuel Gandang Gunanto, S.Kom., M.T. as the keynote speaker. He shared insights on the game design and development process from start to market-ready.
Dr Samuel, who is also the Head of the Animation Department at ISI Yogyakarta, discussed design concepts, game prototypes, and the latest trends in the gaming industry. An interactive Q&A session showed the participants’ enthusiasm, who actively asked about technical challenges and opportunities in the world of game development.
With 191 participants from various majors, this event not only provided insights into the creative process of games but also practical guidance to start a career in the game industry. The public lecture ended with high appreciation from the participants, with plans to organize more in-depth follow-up workshops.